کد خبر: ۳۹۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت: هم اکنون ٧٢ درصد خودروهای این استان از سی ان جی و ٢٨ درصد نیز از بنزین و گازوئیل استفاده می کنند.

٧٢ درصد خودروها در گلستان از سی ان جی استفاده می کنند

به گزارش خبرخودرو، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت: هم اکنون ٧٢ درصد خودروهای این استان از سی ان جی و ٢٨ درصد نیز از بنزین و گازوئیل استفاده می کنند.

امیربنی کریمی) در مراسم بهره برداری از شصت و هفتمین جایگاه سوخت مایع استان گلستان در گنبدکاووس، اظهار کرد: راهبرد دولت، استفاده بیشتر خودروها از س ان جی است که علاوه بر ارزان بودن، سوختی پاک نیز به شمار می رود.

وی بابیان این که هم اکنون ٦٤ جایگاه سی ان جی در سطح شهرها و جاده های گلستان فعال است، گفت: به دلیل مناسب نبودن نقطه یابی انجام شده برای این جایگاه ها درسال های گذشته، نوبت سوختگیری در این جایگاه ها بویژه در ٢ شهر گرگان و گنبدکاووس اندکی بالاست.

بنی کریمی افزود: استفاده ٧٢ درصدی خودروها دراستان گلستان از گاز سی ان جی قابل قبول است ضمن ای نکه راهبرد دولت و وزارت نفت نیز کاهش سالانه ١٠ درصدی مصرف سوخت مایع است.

وی بدون اشاره به آمار مصرف، تصریح کرد: اکنون ٣،١ درصد سوخت گاز طبیعی یا سی ان جی کشور در گلستان مصرف می شود ضمن این که ١،٤ درصد سوخت مایع کشور یعنی پنج فراورده اصلی بویژه بنزین و گازوئیل معادل روزانه چهار میلیون لیتر نیز در این استان مصرف می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان، توسعه جایگاه های سوخت و ارائه خدمات مطلوب تر در سایه تعامل و مشارکت بیشتر این شرکت با دیگر سازمان ها از جمله اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، فرمانداری ها و شهرداری ها را از راهبردهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این استان دانست و یادآور شد: در سه سال اخیر ٢٥ باب جایگاه سوخت در گلستان احداث و بهره برداری شده است.

بنی کریمی همچنین از بهره برداری چهار جایگاه سوخت مایع و یک نمایندگی عرضه بنزین تا پایان سال جاری در گلستان خبر داد و گفت: جایگاه های سوخت جاده آزادشهر - مینودشت (محدوده زائر سرای امام رضا (ع)، جاده گالیکش - پارک ملی گلستان (محدود روستای لووه)، جاده کلاله - مراوه تپه (محدوده روستای گوگجه)، جایگاه شهری مینودشت و فروشندگی عرضه بنزین روستای دوزین از طرح های در حال ساخت است.

وی همچنین موافقت خود را برای راه اندازی بخش سی ان جی جایگاه سوخت طاطار گنبدکاووس اعلام کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"