کد خبر: ۳۹۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، در نشست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با نماینده شرکت اسکانیا موضوع خرید 250 دستگاه اتوبوس به صورت فاینانس برای مشهد مطرح و پیشنهاد شد.

خرید 250 دستگاه اتوبوس به صورت فاینانس برای مشهد

به گزارش خبرخودرو، در نشست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با نماینده شرکت اسکانیا موضوع خرید 250 دستگاه اتوبوس به صورت فاینانس برای مشهد مطرح و پیشنهاد شد.

هوشنگ غلام‌زاده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست با معاون فروش شرکت اسکانیا که به منظور بازدید از ناوگان اتوبوسرانی به شهر مشهد سفر کرده است، بیان کرد: در سال جاری توافقاتی صورت گرفته که همچنان از شرکت اسکانیا که نماینده آن در ایران شرکت عقاب افشان است نیاز خود به اتوبوس را برطرف کنیم اما این شرکت باید خدمات خود را گسترش دهد تا رضایتمندی افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر ناوگان اتوبوس در خط یک و 3 بی آر تی از شرکت اسکانیا تامین شده و عملکرد آن مطلوب می‌باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: شهر مشهد در حوزه حمل و نقل عمومی خصوصا ناوگان اتوبوسرانی در کشور برند و پیشتاز است بنابراین شرکت اسکانیا می‌تواند از این فرصت با ارائه خدمات مطلوب به شهرداری مشهد برای فروش محصولات خود در دیگر شهرهای کشور استفاده کند.

غلام‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر کیفیت و قیمت به عنوان شاخص در خرید ناوگان اتوبوسرانی مطرح است.

در ادامه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در خصوص برگزاری این جلسه گفت: شهر مشهد برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خود سالیانه به 250 دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد اما در حال حاضر منابع مالی لازم برای خرید این تعداد اتوبوس وجود ندارد.

علی اصغر نیشابوری اضافه کرد: محصولات اسکانیا که هم‌اکنون در ناوگان اتوبوسرانی مشهد استفاده می‌شود محصولاتی مطلوب و مورد رضایت شهروندان است لذا در این جلسه پیشنهاد شد 250 دستگاه اتوبوس به صورت فاینانس از شرکت اسکانیا خریداری شود که مقرر شد شرکت اسکانیا این موضوع را بررسی  و نتیجه را اعلام کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: خرید اتوبوس از طریق فاینانس به معنای استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت است و بهای آن به صورت مدت‌دار با نرخ‌های سود پایین پرداخت می‌شود.

نیشابوری اضافه کرد: در حال حاضر پیشنهادات مختلفی در حوزه خرید ناوگان به صورت فاینانس از شرکت‌های مختلف سازنده اتوبوس به شهرداری مشهد اعلام شده اما از آنجایی که 60 درصد تولیدات شرکت اسکانیا که نماینده آن در ایران شرکت عقاب افشان است داخلی می‌باشد، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی با این شرکت برای خرید ناوگان به جمع‌بندی رسیده‌ایم.

وی در خصوص کمک‌های دولتی برای خرید ناوگان اتوبوس تصریح کرد: رییس جمهور در سفر به شهر مشهد قول خرید 200 دستگاه اتوبوس را دادند اما با پیگیری‌های متعدد تنها اعتبار برای خرید 40 دستگاه از این تعداد تخصیص پیدا کرد که در سال گذشته خریداری شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: پیگیری تخصیص اعتبار خرید 160 دستگاه اتوبوس دیگر از سوی دولت در حال انجام است که امیدواریم سریعتر به نتیجه برسد.

گفتنی است نمایندگان شرکت اسکانیا که از کشور سوئد به شهر مشهد سفر کردند در این سفر بازدیدی از خط 3 بی آر تی، تعمیرگاه مرکزی و بخش‌های فنی سازمان اتوبوسرانی داشتند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"