کد خبر: ۴۲۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

همکاری مشترک ضامن بقای صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است هر گونه تعامل و فعالیت مشترک دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در جریان همکاری های حدید می تواند راهکار مناسبی برای کاهش هزینه تولید و تعدیل قیمت و افزایش تیراژ باشد.

حمید گرمابی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به سابقه همکاری مشترک خودروسازان معتیر جهانی افزود : در دهه های اخیر نمونه های زیادی در دنیا مطرح گردیده که شرکتهای بزرگ خودروسازی همکاری مشترک را با یکدیگر آغاز نمودند به طوری که در این راستا توان تولید و مالی این شرکتها  افزایش یافته است و بخشی از هزینه های تولید نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد : در صورتی که دو شرکت بزرگ خودروسازی در کشور در قالب قراردادهای جدیدی که با شرکت پژو و سیتروئن دارند و به جهت مشترکات زیادی که به لحاظ قطعات و پلت فرم در محصولات جدید وجود دارد چنانچه اقدامات مشترکی را داشته باشند  مسلما می تواند راه حل مناسبی برای کاهش هزینه های تولید و تعدیل قیمت و افزایش تیراژ تولید باشد.

وی خاطر نشان کرد : اگر چه با همکاری مشترک این دو شرکت زمینه رقابت میان این دو شرکت از بین خواهد رفت  اما به لحاظ افزایش توان  تولید و کاهش هزینه تولید در این شرکتها حرکت بسیار موثری در این زمینه خواهد بود.

نماینده نیشابور در مجلس دهم در ادامه با توجه به عدم تمایل شرکتها در این زمینه  یاد اورشد :  باید این نیاز در صنعت خودرو کشور حفظ شود خصوصا اینکه با تشدید بازار رقابت در حوزه خودروسازی کشور، شاید تنها شرط بقای صنعت خودرو تعامل و همکاری مشترک این شرکتها باشد.

گرمابی با اشاره به عدم دستیابی به این ضرورت و مهم توسط خودروسازان ،  تصریح کرد : با توجه به پیش بینی آینده بازار رقابت در صنعت خودرو ، قطعا این شرکتها به این مسئله دست خواهند یافت که همکاری مشترک می تواند در حفظ بقای آنها نقش مفید و موثری داشته باشد.

وی گفت : البته می تواند ادغامی در این راستا میان دو شرکت صورت نگیرد اما مسلما همکاری مشترک این دو شرکت در بهبود جریان تولید و کاهش هزینه و کیفیت شرکتها موثر خواهد بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"