کد خبر: ۴۲۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است چنانچه صنعت خودروسازی ایران بخواهد پیشرفت نماید باید هماهنگی لازم میان قطعه ساز و خودروساز وجود داشته باشد.

لزوم اتصال زنجیره تامین پژو به قطعه سازان داخلی

به گزارش خبر خودرو، یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور معتقد است چنانچه صنعت خودروسازی ایران بخواهد پیشرفت نماید باید هماهنگی لازم میان قطعه ساز و خودروساز وجود داشته باشد.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : برگزاری جلسات جهت تعیین زنجیره تامین تولید محصولات مشترک با شرکتهای خارجی قطعا می تواند در روند فعالیت قطعه سازان داخلی بسیار مفید باشد.

وی تصریح کرد :  شرکت های خارجی همانند پژو در صورتی که بخواهند در بازار ایران حضور مستمر داشته باشد بایستی زنجیره  تامین خود را به زنجیره تامین در ایران متصل نموده و کمک نماید تا قطعه سازان ایرانی و فرانسوی به یکدیگر وصل شوند .

وی تصریح کرد : ادبیات توسعه صنعت ایران مونتاژ را نمی پسندد بلکه همکاری با شرکتهایی  را می پذیرد که کمک نمایند تا شرکتهای تیر وان در ایران تشکیل شود.

 به گفته وی تیر وان ها شرکتهایی هستند که دارای بخش طراحی و تحقیق و توسعه بوده و می توانند محصول جدیدی را طراحی و تولید نمایند.

وی افزود : چنانچه شرکت های خودروساز خارجی می خواهند در تجربه جدید خود موفق شوند باید همکاری کاملی با قطعه سازان ایرانی داشته و آنها را در زنجیره تامین خود وارد نمایند.

وی همچنین به رعایت استانداردهای تولید توسط قطعه سازان داخلی برای همکاری با خودروسازان خارجی اشاره کرد و اظهار داشت : قطعه سازانی هم اکنون در کشور فعالیت دارند که با کمک شرکتهای خودروساز خارجی می توانند در تراز جهانی فعالیت داشته باشند ضمن اینکه قطعه سازان برای دستیابی به این مرحله از تولید و ساخت در صنعت قطعه سازی کشور از صفر آغاز و با کمک برخی شرکتهای خارجی و همت و دانش مهندسان ایرانی توانسته اند به روش مهندسی معکوس و یا خرید دانش فنی محصولاتی را تولید نمایند.

عضو انجمن قطعه سازان تصریح کرد : در این شرایط قطعه سازان باید وارد فاز آرندی شوند البته شرکتهایی مانند پژو نیز باید در این راستا کمک نماید چرا که آموزش ها و هزینه هایی در این راستا ضرورت دارد از جمله امکانات و تجهیزات و تحصیلات دانشگاهی که باید توسط خود شرکتها در داخل صورت گیرد که قطعا دستیابی به آنها شدنی است.

رزم خواه افزود : البته در کشورهایی مثل کره و ژاپن نیز چنین مسیری طی شده منتهی باید شرکتهای خودروساز داخلی و شرکای خارجی آنها بخواهند که چنین اتفاقی در صنعت قطعه سازی ایران رخ دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تولید محصول با کیفیت نیاز به سرمایه گذاری دارد ، تصریح کرد : در صورتی که شرکتهای خودروسازی داخلی و شرکای خارجی آنها نیز همکاری نمایند اما قطعه سازان داخلی در بخش دانش مهندسی و ماشین آلات و تجهیزات و تست و کنترل  سرمایه گذاری نکند باز همان شرایط  گذشته تکرار خواهد شد.

وی گفت : در دنیا دولت ها به حمایت از تولیدکنندگان می آیند چرا که هزینه های طراحی  و  خرید ماشین آلات پیشرفته برای اینکه قطعه با کیفیت تولید کنند و  همچنین سایر نیازها هزینه بر است از این رو دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سازندگان قرار دهد تا تولیدکنندگان محصولاتشان را به سطح کیفیت های بین المللی ارتقاء دهند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"