کد خبر: ۴۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، بر خلاف روال معمول بازار خودرو در فصل پاییز و کاهش تب و تاب خرید و فروش خودرو که نهایتا موجب افت قیمت ها در بازار می گردید اما بازار امسال تا حدودی متفاوت از سال های گذشته است چنانچه با ایجاد بازار سیاه در خودروهای جدید ، هم اکنون اختلاف قیمت این خودروها تا 13 میلیون تومان نیز در بازار رسیده است.

اختلاف 13 میلیونی در بازار خودروهای جدید

به گزارش خبر خودرو، بر خلاف روال معمول بازار خودرو در فصل پاییز و کاهش تب و تاب خرید و فروش خودرو  که نهایتا موجب افت قیمت ها در بازار می گردید اما بازار امسال تا حدودی متفاوت از سال های گذشته است چنانچه با ایجاد بازار سیاه در خودروهای جدید ، هم اکنون اختلاف قیمت این خودروها تا 13 میلیون تومان نیز در بازار رسیده است.

با وجود اینکه بسیاری از خودروهای جدیدی که پیش فروش شده اند و قرار است در ماههای آتی تحویل متقاضیان شوند اما هم اکنون تعدادی از آنها در بازار وارد شده است که این موضوع ابهاماتی را در خصوص عرضه هدفمند این خودرو و ایجاد بازار سیاه توسط برخی شرکت ها را مطرح نموده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با توجه به اختلاف قیمت بالای خودروهای جدید در بازار ،با طرح این سوال که بازار سیاه خودرو را چه کسی ایجاد کرده است؟ اظهار داشت : چرا باید در خودروهای جدید تا این میزان اختلاف قیمت در بازار وجود داشته باشد ؟

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : در صورتی که به جریان افزایش قیمت ها در بازار خودرو توجهی نشود با ورود خودروهای جدیدتر هر روز شاهد افزایش بیشتر قیمت ها در بازار خودرو کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اختلاف قیمت ها را برخی شرکتها با مدیریت عرضه به بازار ایجاد می کنند ، افزود : متاسفانه تنظیم بازار خودرو در ایران در دست خودروسازان است.

وی گفت : در شرایطی که تقاضا در بازار خودرو کاهش یافته ، چرا باید قیمت برخی از خودروها در بازار افزایش یابد؟

 وی در ادامه با اشاره به اختلاف قیمت ایجاد شده در بازار خودروهای جدید اظهار اشت : در حال حاغضر رنو کپچر ایران خودرو با افزایش قیمت 11 تا 13 میلیون تومانی در بازار مواجه شده به طوری که  قیمت این خودرو از 105 میلیون نرخ کارخانه به 116  تا 119 میلیون بسته به نوع رنگ در بازار قیمت خورده است.

وی افزود : همچنین قیمت هایما اس 7 نیز با اختلاف قیمت 7 میلیونی هم اکنون با قیمت 86 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

وی در ادامه با توجه به اختلاف قیمت 6 میلیونی برلیانسH330 اتومات در بازار گفت : در حال حاضر برلیانسH330 اتومات نیز نزدیک به 6 میلیون و 300 در بازار اختلاف قیمت یافته و بین 57 و 300 تا 59 میلیون و 900 هزار تومان در بازار نوسان قیمت دارد  همچنین ساندرو استپ وی نیز همچنان با افزایش قیمت در بازار مواجه است و حدود 60 میلیون در بازار معامله می شود.

وی در خصوص قیمت مزدا 3 گفت : این خودرو نیز با اختلاف قیمت 6 میلیونی هم اکنون با قیمت 123 میلیون در بازار خرید و فروش می شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین به اختلاف قیمت 8 تا 10 میلیونی محصول  H30 کراس اشاره کرد و اظهار اشت : قیمت H30 کراس از محصولات ایران خودرو نیز در بازار با افزایش 8 تا 10 میلیونی در بازار همراه شده است به طوری که در حال حاضر با قیمت 53 تا 55 میلیون تومان بسته به نوع رنگ در بازار معامله می شود.

موتمنی در ادامه به برخی از کاهش قیمت ها در بازار خودرو اشاره کرد و گفت :  قیمت تندر 90 ایران خودرو در حال حاضر با کاهش بیش از یک میلیون در بازار مواجه شده و از 39 میلیون و 400 تومان به 38 میلیون و 100 هزار تومان در بازار رسیده است.

وی همچنین از کاهش یک و نیم میلیونی قیمت ساندرو در بازار خبر داد و گفت : در روز گذشته قیمت ساندرو با کاهش روبرو شد و از 53 میلیون به 51 میلیون و500  هزار تومان در بازار رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت محصولات سایپا در بازار تغییرات چندانی نداشته است ، گفت : قیمت پراید 131 با اختلاف 700 هزار تومان هم اکنون 21 و 600 میلیون معامله می شود ، تیبا نیز با 300 میلیون اختلاف قیمت هم اکنون با قیمت 25 میلیون و 100 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

وی افزود : در حال حاضر قیمت محصولات مدیران خودرو و همچنین دو خودرو  کیا سراتو و رانا بدون اختلاف قیمت در بازار خرید و فروش می شوند.

وی گفت : پژو 405 نیز هم اکنون با کاهش قیمت مواجه شده از 31 میلیون به 30 میلیون و 400 هزار تومان در بازار رسیده است این در حالی است که قیمت شرکت این خودرو 29 میلیون تومان است. همچنین سمند ال ایکس نیز از 33 میلیون تومان به 32 و 300 در بازار کاهش قیمت داشته است.

وی همچنین در خصوص بازار خودروهای وارداتی گفت : با وجود اینکه دو ماه از عرضه خودروهای 2017 به بازار می گذرد ورود این خودروها تاثیری بر بازار و قیمت ها نداشته است.

وی افزود : با ورود برخی از مدل های 2017 محصولات هیوندایی و کیا تاکنون هیچ اختلافی در قیمت محصولاتی چون سانتافه ، توسان و اپتیما 2017 در بازار ایجاد نشده و تنها درصد کمی قیمت خودروهای 2016 کاهش قیمت داشته است .

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"