کد خبر: ۴۵۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
افزایش 35 تا 40 درصدی قیمت لاستیک های سواری در بازار
به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن از افزایش قیمت برخی از انواع لاستیک در بازار خبر داد و گفت : در یک ماه گذشته 35 تا 40 درصد قیمت برخی از لاستیک های پر مصرف در بازار افزایش یافته است.

عدم برخورد مناسب دولت  با عرضه کنندگان روغن های تقلبی در بازار

 به گزارش خبر خودرو ، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن از افزایش قیمت برخی از انواع لاستیک در بازار خبر داد و گفت : در یک ماه گذشته 35 تا 40 درصد قیمت برخی از لاستیک های پر مصرف در بازار افزایش یافته است.

عباس سماواتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : بیشترین افزایش قیمت در انواع تایرهای سواری به خصوص در دو محصول  پرتیراژ داخلی بوده است.

وی تصریح کرد : حذف جوایز از سبد مصرفی محصولات شرکتها موجب تغییر در وضعیت بازار تایر شده است در حالی که تا پیش از این ارائه این هدایا تا حدودی ضرر فروشنده را جبران می نمود.

وی گفت : البته کارخانجات تولیدی دلیل اصلی سیر صعودی قیمت ها را نرخ ارز و بالطبع آن افزایش قیمت مواد اولیه می دانند هر چند در بازار انواع تایرهای سنگین چندان افزایش قیمتی  صورت نگرفته و علت اصلی آن رکود حاکم در بازار خرید  و فروش است.

وی تاکید کرد : متاسفانه مدت زیادی است بازار لاستیک و روغن تغییری نداشته و همچنان رکود شدید بر بازار لاستیک و روغن حاکم است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن در ادامه در جریان قاچاق تایر به کشور گفت : با وجود کاهش کمی که در روند قاچاق صورت گرفته اما همچنان قاچاق تایر ادامه  دارد این در حالی است که برخی از تایرهای قاچاقی از مرزهای قانونی وارد کشور می شوند.

سماواتی همچنین از ادامه عرضه روغن های تقلبی و دست دوم به بازار خبر داد و یاد آورشد : هر چند در صورت کشف این گونه روغن های تقلبی و یا قاچاق ،  به سرعت عرضه کنندگان به وزارت صنعت و معدن معرفی می شوند اما متاسفانه شدت برخوردها چندان مناسب نیست و عملا در توقف این جریان تاثیری ندارد.

وی گفت : دولت باید برای مقابله به جریان روغن های تقلبی و جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کنندگان به درستی در رسانه ها اطلاع رسانی نماید.

وی در ادامه دریافت مالیات سنگین را علت تعطیلی بسیاری از اصناف در این بخش اعلام کرد و اظهار داشت :امروز بسیاری از فروشندگان لاستیک و روغن به دلیل مالیات های سنگین ناگزیر به تعطیلی شده اند.

وی گفت  : دولت باید از مبدا ورود و تولید ، مالیات را دریافت کند در حالی که امروز با دریافت مالیات بر درآمد ، موجب فشار شدید مالی و تعطیلی تعداد زیادی از فروشندگان در بازار شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"