کد خبر: ۴۶۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

انتظار می رود سال 96 ، سال تحول در صنعت خودرو ایران باشد

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری در آغاز سال جدید گفت : آنچه که در سال جاری مورد انتظار است توجه به انتقال تکنولوژی و افزایش سهم تولیدات داخلی در صنعت خودرو است.

سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : قراردادهایی که در سال 95 در صنعت خودرو منعقد گردید نسبت به سالهای گذشته شرایط نسبتا بهتری را در این صنعت ایجاد نمود و خوشبختانه مسیر خوبی در سال گذشته طی شد چنانچه بر اساس قراردادهایی که در سال گذشته منعقد گردید باید ظرف 3 سال ، سهم داخلی سازی تولیدات جدید به  70 درصد برسد.

وی تصریح کرد : یقینا توجه به افزایش سهم داخلی سازی در صنعت خودرو ، تولید و اشتغالزایی را در کشور به همراه خواهد داشت.

وی با توجه به نام گذاری امسال تحت عنوان  اقتصاد مقاومتی و  تولید و اشتغال داخلی اظهار داشت ، مسلما تحقق این هدف ، امری یک ساله نیست و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این زمینه بر این بود که باید این موضوع استمرار یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید باور داشته باشیم که  آنچه که در کشور تولید می شود ، نباید وارد شود ، افزود : در سال جدید صنعت خودرو باید به طور ویژه و در راستای قراردادهایی که منعقد گردید به مساله تحقیق و توسعه توجهی خاصی داشته باشد همان گونه که در سال گذشته این اتفاق در گروه خودروسازی سایپا به عینه مشاهد گردید.

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : برای اینکه اشتغال و تولید داخل را در کشور حفظ نماییم باید به ذائقه مصرف کنندگان نیز توجه شود در این راستا خودروسازان باید در سال جاری به مساله آرندی و تحقیق و توسعه توجه ویژه ای داشته باشند و در جهت تقویت در این بخش تلاش بیشتری نمایند.

مقدسی با اشاره به مساله تنوع طلبی مصرف کنندگان داخلی خاطر نشان کرد : از جمله راهکارها برای تحقق نیاز مصرف کنندگان و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و حفظ تولید و اشتغال داخلی ، توجه کلیه صنعتگران و خودروسازان به موضوع تحقیق و توسعه و اجرای نوآوری های جدید ، با هدف ارتقای ایمنی و کیفیت در تولید است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت قطعه سازی در تحقق اهداف امسال در صنعت خودرو ، اظهار داشت : البته قطعه سازی ایران در این سالها تلاش خوبی را در جهت تولید و اشتغال زایی داشته است اما برای دستیابی به اهداف مورد تاکید باید سختگیری های بیشتری در حوزه تولید در این صنعت صورت گیرد تا قطعاتی با استانداردها و ایمنی بیشتری تولید شود و گرایش به واردات و خرید قطعات خارجی کاهش یابد.

وی همچنین با اشاره به مساله افزایش تعرفه واردات کالاهایی که امکان تولید داخل دارند ، گفت : برای اینکه اشتغال و تولید در کشور به خصوص در صنعت خودرو حفظ شود باید تعرفه واردات قطعاتی که امکان تولید در کشور دارند افزایش یابد.

وی با توجه به سیر قاچاق قطعات به کشور تصریح کرد : دولت در سال جاری نیز باید مبارزه با قاچاق کالا به خصوص قطعات را با شدت بیشتری ادامه داده و سخت گیری هایی بیشتری را اعمال نماید مسلما توجه به این مساله موجب می شود که صنعت قطعه سازی داخل بیشتر از گذشته مورد حمایت واقع شود.

وی گفت : البته این امر نباید مورد سوء استفاده خودروسازان و قطعه سازان قرار گیرد بلکه باید بر روی کیفیت و ارتقاء دانش طراحی و افزایش استانداردها و نوآوری در تولید تلاش مضاعفی داشته باشند تا حقوق مصرف کنندگان نیز تضییع نشود.

وی تصریح کرد: امید است سال 96 ، سال خوبی برای صنعت خودرو ایران باشد و خودروسازان قدر فضای فراهم شده را بدانند و در راستای تامین نظرات مقام معظم رهبری و مصرف کنندگان داخلی گام های اساسی تری بردارند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت : البته برای تامین این اهداف باید کنترل و نظارت بیشتری برای اجرای قراردادهای گذشته در صنعت خودرو صورت گیرد  و چنانچه امسال نیز قراردادی  منعقد می شود نگاه به تولید و اشتغال داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته مورد تاکید قرار گیرد.

مقدسی تاکید کرد : امید است در سال 96 ، خودروسازان  با حرکت در مسیر تولید و اشتغال داخلی ، تحولی را در این صنعت ایجاد نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"