کد خبر: ۴۸۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۶
گروه بین الملل: موتورهای دیزلی پتانسیل بهینه‌تر کردن مصرف سوخت خودروهای هیبریدی را دارند، ولی برخی از خودروسازها هستند که به موتورهای بنزینی وفادار مانده‌اند.

تویوتا فعلاً خودروی هیبریدی دیزلی تولید نخواهد کرد

گروه بین الملل: موتورهای دیزلی پتانسیل بهینه‌تر کردن مصرف سوخت خودروهای هیبریدی را دارند، ولی برخی از خودروسازها هستند که به موتورهای بنزینی وفادار مانده‌اند.

به گزارش خبرخودرو، تویوتا یکی از پیشگامان تکنولوژی هیبریدی در صنعت خودروسازی جهان می‌باشد و اعلام کرده‌اند به این زودی‌ها یک مدل هیبریدی دیزلی تولید نخواهد کرد.

شیزو آبه، مدیر اجرای تویوتا به خبرنگاران گفته: "موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی گران‌تر بوده و سیستم‌های هیبریدی به خودی خود، به دلیل تکنولوژی پیچیده‌ای که دارند بسیار گران می‌باشند. وقتی که این دو سیستم را کنار هم قرار دهید، قیمت خودرو باید افزایش پیدا کند. از این رو، ممکن است کمی زمان ببرد تا ما راه حل مناسب را برای کاهش هزینه‌ها و ارائه قیمتی مناسب برای مشتریان پیدا کنیم."

علاوه بر رد احتمال عرضه خودروهای هیبریدی دیزلی، آبه همچنین اعلام کرده که تویوتا به احتمال زیاد تولید خودروهای الکتریکی را کاهش خواهد داد. وی در این مورد توضیح داده که نبود زیرساخت‌های مناسب شارژ خودروهای الکتریکی یک سد بزرگ در مقابل گسترش تولید این خودروها بوده و تنها راه برای حل این مشکل ساخت ایستگاه‌های گران قیمت شارژ، مشابه آن چه که تسلا با شبکه سوپر شارژر خود هم اکنون انجام می‌دهد می‌باشد.

به همین دلیل، اکثریت خودروهای سبز آینده تویوتا مدل‌های هیبریدی یا پلاگین هیبریدی خواهند بود. آبه اعتقاد دارد از آن جایی که خودروهای پلاگین هیبریدی و سلول سوختی را می‌توان به راحتی در خانه یا محل کار شارژ کرد، گزینه بسیار امکان پذیرتری هستند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"