کد خبر: ۴۹۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
افت 85 درصدی تولید موتورسیکلت در سال جاری
به گزارش خبر خودرو ، رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت می گوید :در 4 ماهه اول امسال کمتر از 30 هزار دستگاه موتورسیکلت انژکتوری در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از افت 85 درصدی تولید موتورسیکلت در کشور دارد.

موتورسیکلت های کاربراتوری در انبارها دپو شده و مشتری ندارند

به گزارش خبر خودرو ، رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت می گوید :در 4 ماهه اول امسال کمتر از 30 هزار دستگاه موتورسیکلت انژکتوری در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از افت 85 درصدی تولید موتورسیکلت در کشور دارد.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : این آمار در حالی است که در سال گذشته و در سه ماهه اول حدود 200 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری در کشور تولید شده است که طبعا توقف تولید آنها از سال گذشته در جریان آمار امروز تولید بی تاثیر نیست.

وی با توجه به وجود تعداد زیادی موتورسیکلت های کاربراتوری در انبارها گفت : با توجه به تغییر جریان تولید موتورسیکلت در کشور پیش بینی می شود تا پایان امسال موتورهای کابراتوری همچنان در انبارها باقی بماند.

وی با اشاره به هدف گذاری جایگزینی 100 هزار دستگاه موتورسیکلت جدید در تهران ، تصریح کرد : انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت آمادگی دارد با همکاری شهرداری تهران 100 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده در سطح تهران را با موتورهای نو شماره انژکتوری جایگزین نماید.

وی تاکید کرد : البته تاکنون هیچ سازمان ذی نفع برای همکاری با انجمن در این ارتباط اعلام آمادگی نکرده است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت در ادامه با توجه به برنامه جدید دولت در خصوص معاینه فنی موتورسیکلت ها و لزوم دریافت طرح ترافیک اظهار داشت : انجمن موتورسیکلت با هیچ گونه نظم و قانونی مخالفتی ندارد و تنها در موضوعاتی است که کارهای کارشناسی صورت نمی گیرد ، مخالفت دارد .

حجازی تصریح کرد : چرا باید افرادی که هیچ آشنایی با این صنعت و حتی فعالیت های اقتصادی ندارند در خصوص جریان تولید در صنعت موتورسیکلت تصمیم گیری نمایند ؟ طبعا اینها از مواردی است که همواره انجمن با آنها مخالفت نموده است.

وی گفت : البته پیش بینی می شود با اقدامات و قوانینی که برای تردد و معاینه فنی موتورسیکلت ها صورت گرفته به زودی شاهد رونق بازار موتورسیکلت در کشور باشیم.

وی با توجه به طرح مواردی در خصوص تاثیر معاینه فنی بر قیمت موتورسیکلت در بازار افزود : دریافت طرح ترافیک بی شک ارتباطی به قیمت موتورها نخواهد داشت هر چند هر گونه عدم کسب استانداردها و مجوز معاینه فنی ، موجب خرید موتورهای جدید و تحرک بازار خرید و فروش خواهد شد.

وی گفت : طرح معاینه فنی موتورسیکلت ها در تمام دنیا وجود دارد و تنها در ایران تاکنون اجرایی نشده بود که با مصوبه جدید در این ارتباط ،انجمن موتورسیکلت نیز از این موضوع استقبال می کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"