کد خبر: ۵۰۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
گروه بین الملل: غرفه تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیوی اواخر ماه جاری شامل یک خودروی کانسپت به نام GR HV Sports کانسپت نیز خواهد بود.
آیا تویوتا کانسپت جایگزین 86 را به توکیو می برد؟

گروه بین الملل: غرفه تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیوی اواخر ماه جاری شامل یک خودروی کانسپت به نام GR HV Sports کانسپت نیز خواهد بود.

به گزارش خرخودرو، این خودروساز خودروی اسپرت مشکی مات خود را یک خودروی اسپرت بدون سقف دراماتیک کانسپت می داند که الهام گرفته از حضور این برند در مسابقات Endurance و سوپرا و تویوتا اسپرت 800 افسانه ای است.

به نظر می رسد این خودرو یک مدل 86 بدون سقف کانسپت دیگر با طرح رنگ Darth Vader، عناصر طراحی Bosozoku و چراغ های جلو و عقب جذاب است.

فراتر از بدنه این خودرو، نیرومحرکه هیبریدی الهام گرفته از مسابقات جلب توجه می کند که مشابه TS050 هیبریدی تویوتا GAZOO Racing در مسابقات جهانی Endurance است.

تمام این ویژگی ها در نام این کانسپت جای گرفته اند. GR حروف ابتدایی عبارت GAZOO Racing است در حالی که HV نشان دهنده خودروی هیبریدی است.

این خودرو دارای سختار موتور وسط و دیفرانسیل عقب است و باطری هیبریدی آن در مرکز تعبیه شده تا تعادل جلو و عقب را ایجاد کند.

این خودرو دارای دکمه استارت روی اهرم دنده اتوماتیک مرکزی است در حالی که عملکرد گیربکس دستی شش سرعته نیز با فشار یک دکمه موجود خواهد بود.

تویوتا قبلا نیز یک خودروی اسپرت هیبریدی الهام گرفته از موتور اسپرت به نام FT-HS را در نمایشگاه خودروی بین المللی ملبورن 2008 معرفی کرده بود. این خودرو دارای شتاب صفر تا صد 4 ثانیه بود.

تویوتا اعلام کرده است که جایگزینی برای 86 کنونی قبل از 2020 معرفی خواهد شد. به سختی می توان گفت این کانسپت جدید در چه جایگاهی قرار می گیرد اما منطقی است که مدل بعدی تویوتا به تدریج با نیرومحرکه ای هیبریدی همراه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"