کد خبر: ۷۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۸۸

رکورد شکنی سایپا ، با افزایش 75 درصدی صادرات خود

به گزارش خبرخودرو، ارزش صادرات شرکت سایپا با 75 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به حدود شصت میلیون دلار در سال 1387 رسید.

با وجود بحران جهانی و شرایط سخت رقابتی در بازارهای صادراتی که منجر به کاهش چشمگیر فروش خودروسازان جهانی در بازارهای بین المللی شده است . ارزش صادرات شرکت سایپا با 75% افزایش در سال 87 نسبت به سال 86 به حدود شصت میلیون دلار در سال 1387 رسید که تحقق این امر با گشایش بازارهای جدید در خاورمیانه، آفریقا و کشورهای CIS و افزایش فروش در بازارهای صادراتی باتکیه بر مزیتهای محصولات سایپا مانند مصرف کم سوخت ، قیمت رقابتی خودروها ، قطعات یدکی فراوان با قیمت رقابتی و شبکه خدمات پس از فروش مناسب میسر گردید.

بر همین اساس در طی سال 1387 صادرات شرکت های گروه خودروسازی سایپا نیز با 30 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از یکصد و پنجاه میلیون دلار بالغ گردید که این مبلغ حدود 40 درصد مربوط به خودروهای سواری ، 50 درصد سهم خودروهای تجاری و 10 درصد نیز از طریق صادرات قطعات و خدمات فنی و مهندسی حاصل شده است.

بر اساس این گزارش برنامه صادرات گروه خودروسازی سایپا برای سال 1388 دستیابی به مبلغ سیصد میلیون دلار می باشد که محصولات این گروه به بیش از 40 کشور جهان از جمله کشورهای سوریه ، عراق ، کویت ، امارات ، مصر ، سودان ، الجزایر ، اتیوپی ، لیبی ، تونس ، اریتره ، سنگال ، ساحل عاج ، کنیا ، اوگاندا ، ترکیه ، بلغارستان، لهستان، اسلواکی ، اسپانیا ، ایتالیا ، فرانسه ، آذربایجان ، ارمنستان ، تاجیکستان ، بلاروس، قزاقستان ، افغانستان ، ونزوئلا و کوبا صادر شده است و پیش بینی می شود با پیوستن مینیاتور به جمع محصولات قابل صدور ، تعداد 30 هزار دستگاه خودرو به 20 کشور جهان صادر شود و مذاکرات جهت گسترش بازارهای صادراتی در حال انجام است . این درحالی است که محصولات شرکت سایپا در سال 1387 به 15 کشور در مناطق مختلف دنیا صادر گردید.

گفتنی است رکورد جدید صادرات سایپا نوید بخش افقی روشن در عرصه صادرات خودروی کشور و نشانگر ایجاد مزیت نسبی و رقابتی شدن صنعت خودروسازی ایران می باشد و شرکت سایپا اولین خودروساز ایرانی است که علاوه بر سود آوری در صادرات خود ، به منظور تقویت جایگاه صنعت خودروسازی ایران در عرصه جهانی تنها به صادرات برند و نام ایرانی همت گماشته است.

بر همین اساس با توجه به موفقیت فوق العاده محصولات سایپا در کشورهای سوریه و ونزوئلا، شرکت سایپا جهت پاسخگویی به استقبال کم نظیر مشتریان سوری و ونزوئلایی وهمچنین جهت بهره گیری از پیمانهای منطقه ای برای گسترش بازارهای صادراتی اقدام به ایجاد و سایت تولیدی در دو کشور فوق نموده و طبق برنامه پنج ساله دوم و موسم به سمت نودبنا دارد دو سایت تولیدی دیگر در شمال آفریقا و منطقه آسیای میانه با مشارکت 70 درصدی شرکای خارجی خود ایجاد نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"