x
کد خبر: ۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۸۵
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، درآمد دولت از محل ماليات بر نقل و انتقالات اتومبيل در هفت ماهه اول امسال به 467 ميليارد ريال رسيد.

كاهش درآمد ماليات نقل و انتقالات اتومبيل

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، درآمد دولت از محل ماليات بر نقل و انتقالات اتومبيل در هفت ماهه اول امسال به 467 ميليارد ريال رسيد.

این در حالی است که براساس درآمدهای سال گذشته دولت انتظار داشت که از این محل درآمدهای بیشتری داشته باشد . اين رقم در مدت مشابه سال قبل 479 ميليارد ريال بود.

کاهش میزان دادوستدهای خودرو در بازار و رکود فراگیری که تمام بازار خودروی کشور را فراگرفته است، علت اصلی این کاهش میزان درآمدها به حساب می آید .

قیمت خودرو در 7 ماه ابتدای سال جاری در قیاس با سال گذشته در مورد انواع خاص خودرو در حدود 10 درصد افزایش داشته است .البته در مورد خودروهای وارداتی با توجه به کاهش 10 درصدی تعرفه قیمت ها تا سقف 30 درصد نزول داشت، ولی گرانی های فصلی که در نیمه های پایانی تابستان به سراغ بازار آمد موجب شد تا حجم معاملات خودرو به شدت کاهش یابد و به تبع آن از درآمدهای دولت در این بخش هم کاسته شود.

برهمين اساس، درآمد دولت از اين محل در هفت ماهه اول سال‌ جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3 درصد کاهش يافت.

همچنين براساس رقم مصوب بودجه‌اي، قرار بود درآمد دولت از محل ماليات بر نقل و انتقالات اتومبيل در همين مدت به 642 ميليارد ريال برسد که آمار عملکرد از تحقق 73 درصد آن حکايت دارد.

در بودجه سال جاري درنظر گرفته شده است که در مجموع کل سال درآمد دولت از اين محل به يک‌ هزار و 126 ميليارد ريال برسد.

ماليات نقل و انتقال اتومبيل جزو ماليات بر کالاها و خدمات محسوب مي‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"