کد خبر: ۹۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۸۸
تابناک: هرچند عملكرد مثبت مركز بررسي‌هاي جرايم سازمان‌يافته سپاه پاسداران موجب شد كه بيشتر سايت‌هاي مستهجن ايراني ـ كه به جنگ با دين و مذهب و بنيان خانواده‌هاي ايراني آمده بودند ـ از فضاي مجازي جمع شده و بسياري ديگر، دست از اقدامات شنيع خود بردارند، اما برخي سايت‌هاي مبتذل و غير اخلاقي كه اقدام به فروش پستي(!) سي.دي فيلم‌هاي غير اخلاقي بدون سانسور خارجي، فيلم‌هاي مبتذل زمان طاغوت، بازنشر و انتشار تصاوير غير اخلاقي و گاه مونتاژي از دختران ايراني، بازيگران ايراني، تصاوير مبتذل از بازيگران و خوانندگان زن خارجي، نمايش‌هاي مد و... مي‌كنند، در حاشيه امن قرار گرفته و همچنان مشغول فعاليت چشمگير و پررنگ هستند!

، اين سايت‌هاي زرد و مبتذل كه لينك تبليغ آنها در بيشتر سايت‌ها و وبلاگ‌ها ديده مي‌شود، در جرياني كاملا برنامه‌ريزي شده، مخاطب را با الفاظي همچون «18+»، «تصاوير خفن از بازيگران و دختران ايراني» و... به خود جذب كرده و اقدام به در اختيار گذاشتن تصاوير مبتذل ايراني و تجاوز به حريم خصوصي افراد و تصاوير بسيار مبتذل و غير اخلاقي از افراد خارجي و همچنين فروش انواع و اقسام سي.دي‌ها و فيلم‌هاي داخلي و خارجي مي‌كنند و پس از خريد بازديدكنندگان، از طريق پيك و يا پست، فيلم و محصول خود را در اختيار مردم قرار مي‌دهند.

گذشته از بدون مشكل بودن عرضه فيلم‌هاي مجاز داخلي با اين روش، فيلم‌ها و دي.وي.دي‌هاي خارجي، بدون سانسور و مبتذل و فيلم‌هاي مبتذل زمان طاغوت نيز در دسترس كاربران قرار دارد كه اين نوعي تهاجم فرهنگي قلمداد شده و بنيان خانواده‌ها را نيز در معرض خطر قرار مي‌دهد.
از سوي ديگر، اين سايت‌ها كه به طور زنجيره‌وار از سايت‌هاي مشابه خود حمايت كرده، با سايت‌ها و وبلاگ‌هاي مشابه خود تبادل لينك و تبليغ نيز مي‌كنند، تصاوير خصوصي و گاه مبتذل از بانوان و دختران ايراني و همچنين تصاوير بسيار مبتذل از بازيگران و زنان خارجي را براي جذب مخاطب و بالا بردن آمار بازديد به عنوان چاشني و جذابيت سايت خود به كار مي‌گيرند.
از سوي دگير، اين سايت‌ها براي جذب مخاطب، تبليغ و سودجويي، از حربه‌هاي ديگري نيز بهره مي‌برند؛ از جمله ارسال ايميل‌هاي گروهي Bulk (بي‌هدف) به مخاطبان، تشكيل گروه‌هاي ياهو، تبليغات در چت‌روم و...

نكته مهم در شيوه تبليغ سايت‌ها كه باعث مي‌شود كاربران فضاي سايبر براي يك بار هم كه شده وارد اين‌گونه سايت‌ها شوند، تبليغات مبتذل، مستهجن و شنيع در گروه‌هاي ياهو، ايميل‌ها و اتاق‌هاي گفت‌وگو است. بدين صورت كه با استفاده از الفاظ بسيار شنيع و مستهجن درباره مسائل اخلاقي و با نسبت دادن يك موضوع غير اخلاقي به يك چهره مشهور كشور، تلفن‌هاي دختران .... و... و لينك كردن اين الفاظ به سايت خود، تلاش مي‌كنند مخاطبان را براي يك بار هم كه شده، به سايت خود بكشانند و با فراهم آوردن جذابيت‌هاي تصاوير مبتذل و فايل صوتي و تصويري، مخاطب را بازديدكننده خود بكنند.

از سوي ديگر، اين سايت‌ها با نرم‌افزارهاي ويروسي و آلوده كه مخاطبان با ورود به اين سايت در رايانه شخصي‌شان بارگذاري مي‌شود، مي‌توانند به اطلاعات خصوصي كاربران و رمزهاي عبوري مخاطبان دسترسي پيدا كرده و همچنين سايت و وبلاگ خود را به عنوان صفحه خانگي كاربران قرار دهند؛ به گونه‌اي كه تا ويندوز و سيستم عامل رايانه كاربر عوض نشود، امكان تغيير صفحه خانگي وجود ندارد.

حال با توجه به تأثير و نفوذ خطرناك چنين سايت‌هايي در مخاطبان و كاربران ـ كه بيشتر آنان قطعا از قشر جوان و كنجكاو هستند ـ لزوم بررسي دقيق و برخورد با چنين سايت‌هايي كه نه به اندازه سايت‌هاي مستهجن اما در مراتب پايين‌تر بنيان خانواده‌ها و فرهنگ جامعه را هدف گرفته، كاملا روشن و مبرهن است.

ناگفته نماند، مركز بررسي جرايم سازمان‌يافته سپاه پاسداران، در اقدامي قابل ستايش توانسته است بيشتر سايت‌هاي مستهجن و مبتذل ايراني را منهدم و عوامل اين سايت‌ها را نيز دستگير و تحويل مقامات قضايي دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"