کد خبر: ۱۲۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۴ آبان ۱۳۸۹
به گزارش خبر خودرو،معاون صنایع و انرژی ستاد مدیرت و حمل و نقل سوخت کشور با بیان این مطلب که در هدفمند کردن یارانه ها برای تعیین قیمت بنزین کارگروههای مختلفی شکل گرفته است گفت: در حال حاضر در جامعه بحث از دوسناریو ازجمله تک نرخی شدن قیمت بنزین وسهمیه بندی این حامل انرژی است ولی باید گفت سناریو های مختلفی در دولت مطرح است.

6 سناریو برای قیمت بنزین پس از هدفمندی یارانه ها

به گزارش خبر خودرو،معاون صنایع و انرژی ستاد مدیرت وحمل ونقل سوخت کشور با بیان این مطلب که در هدفمند کردن یارانه ها برای تعیین قیمت بنزین کارگروههای مختلفی شکل گرفته است گفت:در حال حاضر در جامعه بحث از دوسناریو ازجمله تک نرخی شدن قیمت بنزین وسهمیه بندی این حامل انرژی است ولی باید گفت سناریو های مختلفی در دولت مطرح است.

علی ربیعی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: در دولت کارگروه هایی برای بنزین شکل گرفته است که بصورت کارشناسی به بررسی قیمت بنزین می پردازند . در این کارگروه 6 سناریو مطرح است و تلفیقی از این6 سناریو برای اجراء مطرح است.

وی افزود:در تعیین قیمت بنزین 7 الی 8 پارامتر در نظر گرفته شده است و هر کدام از این پارامترها مخاطبان خاص خود را دارد و به همه موارد که باعث نگرانی مردم خواهد شد توجه می شود.

ربیعی تصریح کرد:تا زمانی که بررسی های لازم در این مورد نهایی نشود نحوه هدفمندی یارانه بنزین مشخص نخواهد شد ودر حال حاضر به اظهار نظر نهایی در این موضوع نرسیده ایم.

وی در پایان گفت:اگرچه کاهش 50درصد مصرف بنزین در سه سال گذشته نشان می دهد که مکانیزم سهمیه بندی توانسته است بیش از انتظار کاهش مصرف سوخت را محقق سازد ولی این طرح نیز تنها به عنوان یک گزینه در کارگروه تحول اقتصادی مطرح است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"