کد خبر: ۲۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۸ مهر ۱۳۸۶

حذف زمینه های ایجاد تخلف ازجمله ملزوماتی است که می بایست برای کاهش معضلات ترافیکی ایجاد شده در سطح معابربوسیله موتورسیکلت سواران اتخاذ گردد،لیکن بسترهای فراوانی برای اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی ازجانب موتورسیکلت سواران وجود دارد که ازآن جمله می توان وضعیت آموزش کاربران ازطریق رسانه های ارتباط جمعی دراستفاده از این وسیله را نام برد.

آموزش و فرهنگ سازی ازطریق صدا وسیما ،مطبوعات و برقراری تعامل شایسته و مطلوب بین پلیس ومردم می تواند عامل مهمی برای کاهش تخلفاتی باشد که درمتن جامعه وبا نادیده گرفتن قوانین راهنمایی ورانندگی در زمینه ارتکاب جرایم موتورسیکلت سواران اتفاق می افتد.

فرارازمعضل ترافیک وچراغ قرمزراهنمایی وترجیح نفع شخصی برمنافع جمعی ازمهمترین عوامل حضورموتورسیکلت سواران در پیاده روها می باشند که ین امر موجب سلب آسایش و آرامش عابرین در سطح پیاده روها بوده و درغالب اوقات منجر به تصادف می شود .

این وسیله نقلیه که فی نفسه می تواند ،وسیله نقلیه مفیدی باشد،با وجود رانندگانی که قوانین راهنمایی ورانندگی را زیر پا می گذارند،وسیله مضری برای شهروندان تلقی می شود .عبوراز پیاده روها برای سریعتررسیدن به مقصد،ضریب ایمنی معابررا به شدت پایین می آورد.

بچه هایی که بدون اطلاع به داخل پیاده روها می دوند و یا مشغول بازی هستند ازضریب ایمنی کمی دربرخورد با این وسیله نقلیه برخوردار می باشند و این امر منجر به این مسئله شده که عابرین پیاده هموارهمی گویند: "هنوز فرق پیاده رو و سواره رو رانفهمیده ایم"

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"