کد خبر: ۴۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵

انتخاب ترامپ هیچ تاثیری بر روی قرارداد با رنو ، سیتروئن و پژو نخواهد داشت

به گزارش خبر خودرو، مشاور خودرویی وزیر صنعت ، معدن و تجارت با توجه به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  گفت : مسلما شرایط همکاری و روند مذاکرات بدتر از وضعیت کنونی نخواهد شد این در حالی است که ایران سخت ترین تحریم ها و بیشترین فشارها را در زمان حکومت دموکرات ها در آمریکا داشته  و در دوران جمهوری خواهان شاید تنش های ظاهری بیشتر بوده اما  فشارها کمتر بوده و معمولا به نحوی توافقاتی صورت گرفته است.

سعید مدنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تاثیر انتخاب ترامپ بر حریان قراردادهای خودرویی ایران اظهار داشت : از آنجا که در آمریکا سیاست های کلی توسط رئیس جمهورتعیین نمی شود و کنگره و مجلس سنا آمریکا تصمیم گیرنده اصلی است از این رو بعید است انتخاب آقای ترامپ تاثیری زیادی بر همکاری ها و مذاکرات اخیر خودرویی ها داشته باشد گر چه آنها  کما فی السابق فشار خودشان را به خیلی از کشورها برای عدم همکاری با ایران خواهند آورد .

وی گفت : شعارهای تندی که آقای ترامپ در زمان نطق های انتخاباتی دادند عملا ممکن است 2 تا 3  ماهی یک تنشی را بر بازار و جریان سرمایه گذاری ها ایجاد کند اما مجددا شرایط به وضعیت های قبلی باز خواهد گشت و شاید بهتر از شرایط گذشته نیز شود .

وی با اشاره به اینکه با حضور آقای ترامپ سیاست های کلی و کلان آمریکا تغییری نخواهد کرد ، تصریح کرد : انتخاب آقای ترامپ در مجموع برای ایران در حوزه های مختلف به خصوص ادامه مذاکرات و همکاری با شرکتهای خارجی بهتر خواهد بود علی رغم اینکه شعارهای تند انتخاباتی مطرح گردید اما معمولا ایران در دوران جمهوری خواهان مشکلات کمتری نسبت به دوران دموکرات ها داشته است.

مشاور خودرویی وزیر صنعت  و معدن با اشاره به وجود برخی موانع با وجود پذیرش برجام اظهار داشت :  همچنان مشکلات بانکی با وجود توافق برجام در زمان دموکرات ها ، برطرف نشده است چرا که دموکرات ها معمولا نرم و آزاردهنده حرکت می کنند اما جمهوری خواهان سریعتر حرکت کرده و تکلیف ها در مقابله با انها مشخص تر است.

مدنی همچنین در خصوص تفاهم نامه ایدرو و رنو در نتیجه انتخاب آقای ترامپ گفت : عوامل خارجی اصلا بر روی قرارداد با رنو تاثیر نخواهد گذاشت چرا که رنو منافعی را در آمریکا ندارد که مانند نیسان و تویوتا از جریان همکاری با ایران واهمه داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد : در صورتی که مسائل داخلی مشکلی ایجاد نکند قطعا انتخابات آمریکا هیچ تاثیری بر روی قرارداد با رنو ، سیتروئن و پژو نخواهد داشت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"