کد خبر: ۴۶۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
گروه بین الملل: شاسی بلند نیسان Kicks که سال 2016 در برزیل رونمایی جهانی شد در سه ماهه سوم سال 2018 وارد بازار هند خواهد شد.

نیسان Kicks با پلتفرم رنو کوئید ساخته می شود

گروه بین الملل: شاسی بلند نیسان Kicks که سال 2016 در برزیل رونمایی جهانی شد در سه ماهه سوم سال 2018 وارد بازار هند خواهد شد.

به گزارش خبرخودرو، برخلاف مدل مخصوص آمریکای جنوبی این خودرو که بر اساس پلتفرم V-platform نیسان ساخته شده، Kicks مخصوص هند بر اساس پلتفرم رنو کوئید جدید ساخته می شود. این پلتفرم نسخه ای اصلاح شده از پلتفرم M0 رنو است که در خودروهایی همچون داستر و لاجی نیز به کار می رود.

پلتفرم M0 هم چنین بخش مهمی از استراتژی پلتفرم اتحاد رنو نیسان در هند است که بر دو پلتفرم متمرکز است. در حالی که پلتفرم های CMF-A و CMF-A+ در طیف مدل های کوچک و متوسط رنو و نیسان در هند استفاده می شوند، پلتفرم M0 برای محصولاتی ممتازتر استفاده خواهد شد. پلتفرم ارزان M0 مقرون به صرفه بودن خود را برای رنو در سراسر دنیا به اثبات رسانده و برای بازارهایی همچون هند ایده آل است. پلتفرم CMF-B مخصوص اروپای این اتحاد نیز در ابتدا بررسی شده بود اما رد شد چرا که بسیار گران تر از M0 است.

در حالی که هر دو مدل کپچر و Kicks از نسخه اصلاح شده این پلتفرم استفاده می کنند، ویژگی های دیگر آن ها کاملا متمایز خواهد بود. طراحی و سبک Kicks شبیه به نمونه آمریکای جنوبی آن خواهد بود که قابل قبول است.

Kicks با طراحی تهاجمی شامل سقف شیب دار، گلگیرهای برجسته و غیره مشکلی برای حضور در جاده های هند نخواهد داشت. مهم ترین نکته در این خودرو آن است طراحی لبه دار Kicks از بین نرفته و نیسان بهترین فضای صندلی های عقب در این کلاس را وعده داده است.

خودروهای ساخته شده بر اساس پلتفرم M0 با دو گزینه موتور 1.6 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی K9K همراه می شوند و در نتیجه احتمالا همین مسئله در Kicks نیز خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"