کد خبر: ۴۶۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
گروه بین الملل: هیوندای سبک بدنه جدیدی برای خط تولید i30 را آماده می کند.

هیوندایi30 فستبک تست می شود

گروه بین الملل: هیوندای سبک بدنه جدیدی برای خط تولید i30 را آماده می کند.

به گزارش خبرخودرو، پس از رونمایی i30 تورر در نمایشگاه خودروی ژنو 2017، اکنون یک مدل فستبک جدید از این خودرو در حال تست در مرکز اروپایی هیوندای دیده شده است. این مدل سومین عضو از خانواده i30 بوده و از نظر قیمت و فضای داخلی در جایگاهی بین هاچ بک و استیت i30 قرار می گیرد.

زیر پوشش استتاری این مدل فستبک، قسمت جلوی i30 تعبیه شده اما خط سقفی شیب دار و لبه صندوق عقب ناچبک نیز برای آن تعبیه شده است. اورهنگ عقب این فستبک بزرگ تر از هاچ بک آن به نظر می رسد که همین امر نشان دهنده فضای صندوق عقب بیش تر آن است. اما فضای سر صندلی های عقب این خودرو به خاطر خط سقف شیب دار آن محدود خواهد بود. این سبک بدنه کوپه چهار در جای خالی مدل سه در کنونی آن را پر خواهد کرد.

گزینه های موتور i30 فستبک از مدل های همتای آن گرفته خواهد شد. موتورهای بنزینی این خودرو شامل 1.0 لیتری سه سیلندر با قدرت 118 اسب بخار برای مدل پایه و 1.4 لیتری T-GDI چهار سیلندر با قدرت 138 اسب بخار هستند. موتورهای دیزلی این خودرو شامل 1.6 لیتری با قدرت های 94 و 131 اسب بخار خواهد بود. این مدل فستبک که محصولی ممتاز در این خط تولید محسوب می شود از ویژگی هایی همچون ترمز خودکار، هشدار تصادف، شناسایی نقاط کور، کمک ثبات و نمایش نقاط کور و هشدار برخورد از عقب بهره می برد.

گمان می رود هیوندای اواخر سال جاری i30 فستبک را در یک نمایشگاه خودرو رونمایی کرده و آن را سال آینده وارد بازارهای اروپایی کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"