کد خبر: ۵۰۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
گروه بین الملل : نسل دوم خودروهای نیمه خودران اوبر ممکن است همین امسال وارد خیابان ها شوند.

گروه بین الملل : نسل دوم خودروهای نیمه خودران اوبر ممکن است همین امسال وارد خیابان ها شوند.

به گزارش خبر خودرو ، برایان زایاک، مهندس ارشد اوبر در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفته: "نسل دوم این خودرو از بیرون شاید تغییری نکرده باشد، ولی زیر کاپوت ما تغییرات بسیار زیادی روی آن انجام داده ایم." زایاک در ادامه توضیح داده که مدل های جدید به دوربین های با رزولوشن بالاتر مجهز شده اند، موضوعی که به آن ها اجازه می دهد دید بیشتری داشته و در نتیجه، سرعت رانندگی آن ها اندکی بیشتر شود.

این دوربین ها همچنین به سیستم تمیز کننده بهتری مجهز شده اند تا دوربین ها در آب و هوای بد به مشکل نخورند. این تغییر به دوربین ها اجازه می دهند تا هنگام بارش شدید باران و دیگر شرایط رانندگی خطرناک دید بسیار بهتری داشته باشند.

علاوه بر دوربین های بهتر، نسل دوم این خودروهای نیمه خودران به کامپیوتر هایی مجهز شده اند که فضای کم تری اشغال می کند. زایاک در این مورد توضیح داده که کامپیوترهای نسل فعلی این خودرو در حال حاضر در قسمت صندوق عقب خودرو قرار گرفته اند، ولی این موضوع نمی تواند مشکل ساز باشد زیرا کامپیوترهای سیستم جدید بسیار کوچک تر هستند.

زایاک می گوید بهینه سازی های انجام شده روی نسل دوم این خودرو می تواند به معنی نزدیک تر شدن آن برای تبدیل شدن به یک مدل کاملا خودران باشد. هر چند، وی اعتقاد دارد این اتفاق حداقل در آینده نزدیک به وقوع نخواهد پیوست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"