کد خبر: ۴۹۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
تداوم جریان بلاتکلیفی در واحدهای قطعه سازی
به گزارش خبر خودرو، یک عضو فعال در صنعت قطعه سازی کشور ، می گوید: باید استراتژی دقیق و مطابق با شرایط امروز در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تعریف و بر اساس آن گام های عملی برداشته شود.

صنعت قطعه سازی از نبود سیاست گذاری درست رنج می برد

به گزارش خبر خودرو، یک عضو فعال در صنعت قطعه سازی کشور ، می گوید: باید استراتژی دقیق و مطابق با شرایط امروز در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تعریف و بر اساس آن گام های عملی برداشته شود.

نصیری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز جهت ارتقاء و توسعه صنعت قطعه سازی کشور ، افزود : امروز نبود زیر ساخت های تولید در این صنعت ، ناشی از نبود سیاست گذاری دقیق و منطقی جهت ارتقاء کیفی در صنعت قطعه سازی کشور است.

وی با توجه به قراردادهای خودرویی و لزوم همکاری قطعه سازان در جریان تولید محصولات جدید گفت : با توجه به موضوع خروج برخی از خودروهای قدیمی بی شک هر گونه عدم همکاری و تاخیر در انعقاد قرارداد با قطعه سازان در جریان تولیدات جدید مشکلات جدی را در تولید و فعالیت قطعه سازان ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین هر همکاری موثر با شرکتهای خودروساز خارجی را دستیابی به تیراژ بالای تولید در قطعات و سرمایه گذاری مشترک در این بخش دانست و گفت :  با حرکت در این مسیر است که می توان ضمن گسترش همکاری ، شاهد ارتقاء دانش تولید و همچنین کیفیت و به روز آمدی تولیدات قطعه سازان بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جریان توسعه در واحدهای قطعه سازی باید بر اساس استانداردهای دنیا عمل کرد ، افزود  : البته در این سالها قطعه سازان تلاش کردند تا در مسیر توسعه تکنولوژی حرکت کنند اما مسلما بهبود این جریان نیازمند تعامل آنها با خودروسازان مطابق با استانداردهای دنیا است این در حالی است که همچنان تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات بخشی از موانع موجود در این همکاری هاست.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : باوجود اقداماتی در پرداخت مطالبات همچنان درصد زیادی از قطعه سازان کماکان با مشکل جدی نقدینگی و تعویق در پرداخت مطالبات چند ماهه روبرو هستند.

نصیری با تاکید بر اینکه باید برای وضعیت کنونی صنعت قطعه سازی کشور اقدام جدی صورت گیرد ، خاطر نشان کرد : متاسفانه در چنین شرایطی قطعه سازان با بلاتکلیفی در روند توسعه و گسترش فضای تولید در کشور نیز مواجه هستند .

وی اظهار داشت : امروز دولت و مسئولان باید مواضع و منافع خود را در جریانات اخیر همکاری ها به روشنی اعلام نماید چنانچه به دنبال حفظ اشتغال و تولید در کشور هستند باید مانع از ادامه وضعیت کنونی که منجر به مشکلات جدی در صنعت قطعه سازی و تولید در این بخش شده ، شوند.

وی تصریح کرد : امروز تنها قطعه سازانی در حال فعالیت هستند که صاحب اندیشه و تکنولوژی بوده و با مدیریت قوی بر مجموعه ها چالش  و مشکلات را پشت سر گذاشتند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"